Thursday, December 30, 2010

bola owh bola~


wah MALAYSIA menang!..
gilalah...
mmg bengang pon ade gak time tgk game MALAYSIA VS INDONESIA tdi..
sepak2 x gol..
ish bengang..haha
kang aku turun padang kang..
kompom!~~~
kalah~..haha...naseb bek jauh..
:P


mmg kitorng 1 family cm org giler tgk bola...
terjerit2..terlompat2...heish~...
aku x lah..sopan n senyapnyer duk ditepi..haha(tipu)...
cayalah Malaysia...I LOVE YOU!!!

-pemain2 die sume hensem2..haha..expecially penjaga gol...the best lar.:P (ish sape tulis nie??ish3..)


p/s: adik aku ckp..paul si sotong ramal indonesia menang....erk! bukan sotong tu da k.o ke?..pelik2..Photobucket

Tuesday, December 28, 2010

menhilangkan diri..

salam guys..
sorry for lame x update blog..heee~
kitorng da start cuti mid sem ....
so for the past 3 days...aku n de MRC crew going to MORIB HOTEL..at selangor...
mmg best r...

welcome2..:D

Impian Morib!..jom datang ramai2..:P

Quack2!

terjun swimming pool!~~~

Photobucket

Thursday, December 23, 2010

kami anak murid sir ven

salam...
kepade sape2 yg mngenali sir ven...










click gmba yer..:D
silelah mengjoin pagenyer di facebook..
sile2 tkan2 jgn malu2..:P..
yeay SIR VEN!..:D
syurga..:P
Photobucket

Saturday, December 18, 2010

facebook semakin membosankn!!!!

salam~~
semakin hari semakin fb amat mmbosankan tahap cipan~~~
giler la...
so today i wanna write bout fb n blog....
ape perbezaan die dari sudut pndangan aku lar..:P



FACEBOOK
org add : uih sape budak ni?? busookk je...sibuk nak add2 aku...
tag : ahh semak ar...tag2 plak~~~
comment : our conversation is getting bored...:P





BLOG
org follow : wahhhh~ ader org follow...excited giler (even x knl)
tag award or sumthing : nie nak kne wat entry psl award ni balik nih...
comment : wahhh~ ader org comment post aku!!!!







haha...one more fb x leh wat cm blogwalking...cube try walking2 kat fbook orng...cm pelik je..haha...
so thats all for today~..:D..

p/s: dialog 3 tu je aku dpt pikir..yg len cari sndiri..haha...sory year~~

Photobucket

Thursday, December 16, 2010

jom pakai baju warne same esok!..:D


ISNINWarna PUTIH adalah warna perangsang Kelenjar Pineal. Warna putih akan diserap oleh saraf sekiranya tubuh berada dalam keadaan hening. Salah satu cara untuk mendapatkan keheningan ialah dengan tidur awal. Mereka yang tidak mendapat waktu tidur yang betul akan menjadi lemah semangat, letih dan tidak bersedia menghadapi hari Isnin. Biasanya mereka yang tidak mendapat warna perangsang ini akan merasa malas untuk ke tempat kerja setiap hari Isnin.

Jika kita mendapat tidur yang mencukupi, hari Isnin sepatutnya ialah hari yang paling sesuai untuk mencetuskan idea baru, merangsang semangatdan melahirkan keazaman yang baru. Isnin ialah hari terbaik untuk menyelesaikan segala masalah yang tertunggak kerana penyelesaian pada hari Isnin adalah lebihkreatif dan efisyen pada hari ini.
Bunga warna putih jauh lebih mekar pada hari Isnin berbanding hari lain. Pokok bunga putih yang ditanam pada hari yang lain biasanya sukar untuk hidup atau berbunga tetapi masalah ini boleh diatasi sekiranya ia ditanam pada hari Isnin.

Rawatan yang sesuai dijalankan pada hari Isnin ialah penyakit seperti lemah semangat, kelesuan, hilang keyakinan diri, halusinasi, pelupa, epilepsi, amnesia (nyanyuk) dan beberapa penyakit lain yang berkaitan dengan Kelenjar Pinealdan Kelenjar Pitutary . Mereka yang mendapatkan rawatan seperi yang dinyatakan di atas didapati akan lebih cepat sembuh berbanding dengan hari lain, Insya Allah.

SELASAWarna PINK ialah warna kasih sayang dan menyamai dengan vibration bahagian Thalamus. Mereka yang mengalami migrain akan merasa kelegaan setiap hari selasa.

Thalamus berperanan menjaga kasih sayang dan penghayatan. Hari ini ialah hari yang paling sesuai untuk beremosi, meluahkan perasaan kasih sayangkepada pasangan masing-masing. Ini juga adalah hari yang sesuai untukmengembara atau bermusafir ke destinasi yang jauh kerana masalah tersesat atau keletihan setika sedang mengembara diimbangi dengan tahap penghayatan yang tinggi pada hari ini.

Dengan berpakaian pink, kuasa pujukkan terhadap anak atau pelajar yang degil bertambah kuat. Begitu juga pujukan terhadap pesakit atau orang yang ingin membunuh diri. Elakkan memakai pakaian merah untuk memujuk meraka kerana mereka akan menentangnya dengan serta merata dan akan meneruskan hasratnya untuk membunuh diri dengan sekelip mata. Anggota bomba perlu menukar pakaian ke warna pink sebelum memujuk orang yang mahu membunuh diri.

Rawatan yang sesuai dijalankan pada Selasa ialah migrain, Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder ADHD (kanak-kanak bermasalah) atau yang berkaitan dengan bahagian otak Thalamus


RABU
Warna BIRU ialah warna perangsang kelenjar Tyroid. Biru ialah warna yang menjadikan gelombang dalam bentuk bunyi lebih resonan. Pada hari Rabu didapati kicauan burung lebih merdu (resonan dan bermomentum, tidak terputus-putus garisan gelombangnya).

Pada hari Rabu, didapati paras hormon thyroxine (T4) yang dirembeskan oleh Kelenjar Tyroid  berada pada tahap optimum. Paras thyroxine yang optimum menjadikan segala yang dihasratkan oleh hati dapat diluahkan dengan berkesan melalui kata-kata. Oleh itu, hari rabu ialah hari yang paling sesuai untuk berucap, berkata-kata, berhujah, bersidang, bermesyurat, berpidato dan sebagainya.

Berbanding dengan hari yang lain, penyakit yang berkaitan dengan Tyroid seperi goiter (beguk), tongsel, penyakit kerongkong dan sebagainya akan mudah pulih sekiranya mula dirawat pada hari Rabu.



KHAMIS
Warna KUNING ialah warna rangsangan sistem penghadaman  dan warna oren ialah warna kesuburan, hormon dan sistem reproduksi

Kemuncak warna kuning ialah sepanjang siang hari. Pada hari ini dinasihatkan agar kita tidak makan terlalu banyak pada waktu siang untuk memberi peluang sistem penghadaman menjalankan fungsi dengan sepenuhnya. Sistem penghadaman yang amat bertenaga pada hari ini sesuai untuk menghadamkan segala sisa makanan di dalam tubuh untuk menjadi zat dan tenaga yang amat diperlukan. Pada hari Khamis, asid folik yang amat sukar dihasilkan pada hari biasa didapati dapat dihasilkan dengan banyak dalam tubuh. Bagi mereka yang berdiet pada hari Khamis, didapati kandungan urik asid, lemak dan protein dipecahkan dan ditukar menjadi tenaga dalam kuantiti yang banyak.

Warna oren merangsang sistem kesuburan lalaki dan wanita. Oleh itu, hari khamis ialah hari yang terbaik untuk merancang zuriat yang sihat.

Pada hari Khamis, penyakit yang berkaitan dengan sistem penghadaman dan sistem reproduksi mudah dirawat dan mencapai tahap penyumbuhan yang pantas berbanding apabila ia dirawat pada hari yang lain.

JUMAAT
HIJAU
 ialah tahap vibration yang menyamai tenaga yang merangsang fungsi Jantung dan Paru-paru

Pada hari Jumaat, didapati aktiviti klorofil sangat aktif dan membebaskan oksigen pada tahap yang paling maksumum. Kemuncak aktiviti klorofil berlaku pada waktu tengah hari iaitu sejam setelah matahari tergelincir ke barat (sejam setelah solat Jumaat).

Hari Jumaat ialah hari yang sesuai untuk menjalankan senaman pernafasan, bersenam dan beriadah di taman-taman bunga. Senaman pernafasan yang dijalankan pada hari Jumaat akan memeri kesan menakjubkan pada hari ini berbanding hari-hari yang lain.

Biasanya pada hari-hari yang lain kita akan merasa lemas apabila berada dalam himpunan orang ramai. Tetapi amat menghairankan kerana setika di dalam masjid pada waktu solat Jumaat didapati kita tidak merasa lemas atau rimas walaupun saling berhimpit-himpit dengan kesesakkan.

Hari Jumaat ialah hari yang paling sesuai untuk menjalankan rawatan berkenaan penyakit kardiovaskular (Jantung) dan respirasi (Paru-paru) kerana paras oksigen dalam atmosfera berada pada tahap yang tertinggi pada hari ini.

SABTU
MERAH
 ialah warna yang menyamai vibration bahagian Usus ,Otot, Darah , Tulang dan Saraf. Organ yang berwarna merah ini banyak menjalankan aktiviti fizikal tubuh.

Hari sabtu ialah hari yang paling sesuai untuk keluar bersosial, berjumpa rakan-rakan dan saudara mara di samping menjalankan pelbagai aktiviti sepertibersukan, menjalankan aktiviti lasak dan sebagainya.

Bagi mereka yang mengalami penyakit yang berkaitan dengan Usus Darah dan Otot atau Tulang dan Saraf, amat sesuai memulakan rawatan pada hari sabtu. Memulakan rawatan bagi penyakit yang berkaitan dengan organ merah ini pada hari yang lain selain sabtu biasanya akan memberi implikasi kesan pembongkaran di mana pesakit akan merasa kesakitan dalam proses penyembuhan.



AHAD
Tenaga spektrum pada hari Ahad adalah menyamai pada hari Isnin. Perbezaannya ialah gerakkan zarah pada hari ahad didapati lebih tertumpu kepada sesuatu kawasan berbanding dengan semua hari yang lain di mana pergerakan zarah adalah rawak. Gerakkan zarah dalam atmosfera amat pelik kerana menyamai keadaan zarah dalam air.

Gabungan semua warna dalam udara akan membentuk warna putih, tetapi gabungan semua warna dalam air akan membentuk warna kegelapan atau hitam. Hari Ahad adalah gabungan semua warna dalam keadaan zarah yang menyamai sifat air.

Gabugan semua warna akan mempertenagakan seluruh tubuh. Tetapi kewujudannya dalan keadaan zarah yang hanya bergerak dalam kawasan setempat menjadikan tenaga ini separa matang (magnitud) dan masih belum mampu mempertenagkan mana-mana bahagian tubuh.

Oleh itu, hari Ahad ialah hari yang sesuai untuk beristirehat. Sebaik-baiknya bercutilah pada dari Ahad. Hari rehat ini ialah hari terbaik untuk bersama keluarga tercinta. Menjalankan sebarang aktiviti teruatamanya aktiviti lasak hanya akan mendatangkan kemudaratan terhadap tubuh.

Memandangkan hari Ahad mempunyai penyerakkan zarah yang tidak stabil, pakaian berwarna hitam mengelakkan dari daripada terdedah kepada golombang asing yang boleh memudaratkan. Pengamal seni mempertahankan diri yang mengenakan mengenakan tali pinggang hitam dan pakaian hitam akan merasa bebas dari kongkongan atau pengaruh gangguan tenaga asing.

Photobucket

Wednesday, December 15, 2010

kerajaan semut~

subhanallah~
semut yg kecik pon boleh wat cmni...
first2 tgk video nie....rase takot pon ade...meremang je rase...
:D
nilah kekuasaan ALLAH....
jom tgk vid nie..:D


video
cntik kan istana semut!

Photobucket

Tuesday, December 14, 2010

award lagi yeay~

slm...award nie baru aku dapat dri sorng budak kecik yg cute..hahha...
tet tenet tenet~
adik Anis Diyana....kerana telah mnjadi followernye yg ke 150...pergh~
terime kasih for award yg cute miut nieyh..yeay~
Photobucket

Photobucket

Monday, December 13, 2010

because you live~

salam
i'm currently listening to jesse mccartney song~
rasenyer mcm zaman sekolah balik..huhuhuh
ingt lagi time first2 kenal jesse~
tme form 2!
cd dibawak curi2 oleh my best friend nanee ibrahim ke sekolah~
before start class kitorng lepak2 kt canteen n tgk cd tuh~

yeay~ jesse.....=_='

ish3

time tu baru kluar album yg colour hijau n putih....beautiful soul...first aLbum die ...i think~
n masing2 pakat minat die..haha....
x bley bla!

wah rindunyer time sekolah!
nak wat cmne en..masing2 dah tua..trpakse tngglkn zaman sekolah tuh!...
rindu3!!!!

so berbalik pade lagu jesse tu~
tajuknyer...
because you live...(lagu fav dlm album die)

so jom mngimbau kenangan form 2...

Staring out at the rain with a heavy heart
It's the end of the world in my mind
Then your voice pulls me back like a wake up call
I've been looking for the answer
Somewhere
I couldn't see that it was right there
But now I know what I didn't know

Because you live and breathe
Because you make me believe in myself when nobody else can help
Because you live, girl
My world has twice as many stars in the sky

It's alright, I survived, I'm alive again
Cuz of you, made it through every storm
What is life, what's the use if you're killing time
I'm so glad I found an angel
Someone
Who was there when all my hopes fell
I wanna fly, looking in your eyes

Because you live and breathe
Because you make me believe in myself when nobody else can help
Because you live, girl
My world has twice as many stars in the sky
Because you live, I live

Because you live there's a reason why
I carry on when I lose the fight
I want to give what you've given me always

Because you live and breathe
Because you make me believe in myself when nobody else can help
Because you live, girl
My world has twice as many stars in the sky

Because you live and breathe
Because you make me believe in myself when nobody else can help
Because you live, girl
My world has everything I need to survive

Because you live, I live, I live 



Photobucket

Sunday, December 12, 2010

award2..yeah!

wah award la~...
thnx acan sbb tag yana yew~:D

lps dpt award nie..kne plak jwb soklan~...
mari kite tgk soklan2 nye~

1-Apakah nama pena yang sesuai diberikan kepada acan
can mali can hei2...
haha..(xtau nk letak ape..hntam jela..:D...chill acan~..)

2-Apa perubahan yang anda rasa perlu untuk blog nie??
blog acan best2..so ikut ske la nk ubh ape..hahaha...

3-apakah komen anda tentang blog nie??
blog yg ceria..:D

4-mari kita lihat sape yg kene tag~


selamat mnjawab..:D
(kene tag 10 org) lupe nk bgtau~
Photobucket

Saturday, December 11, 2010

followers~

salam...
harini aku tgk followers sume da jadik 40 orng....best2..walaupon x sbnyk follower org len...
tpi kire happy gak r tgk da brtambah...
hehe...


tpi biler kire pnyer kire...apsal x smpai 40 org ek??
kn ade follow anonymously en...hehehe



so bnyk gak stalker akuh..haha....
so para stalker n kwn2 sekalian...thnx for following me...yeah~...hi5..:D
Photobucket

Friday, December 10, 2010

new family~ yippy!

salam..
harini aku ade family baru..
beliau adelah...
tet tenet tenet!

hi my name is fluffy.my fur is white n my eyes are red. my ear n tail are pink...:D
i love my owner..:D.....wohoo~
(die yg ckp bkn aku)..haha

Photobucket

Thursday, December 9, 2010

header owh header...

salam all....
sejak aku letak header baru kt atas tuh...
ramai plak yg request suh watkn...hahaha
bley bukak bisness nih...
1 header splowh hngget? amacm ? hahaha...

urm2....
bnyk yg perlu dplajari from encik photoshop~
fuh~

so cnth2 header yg tlah drequest...heee~



so thats it...simple n x lawa sgt...:P


Photobucket

banner contest~


salam~
hmm...ntah knape rase cm nk join contest ni...
hehe...
oleh sbb aku baru wat header baru..so nk try la en..hehe..even my header cm simple..
mne tau rezeki ley menang..:D.

so kalu korng nk tau terma n syarat2nyer..
ringn kn tgn ke blog beliau...just click je kat gmbar atas tuh...:D


okay skrng aku mao tag kwn2~
-syidah
-fiza
-dayang deno


TQ~

Photobucket