Wednesday, January 12, 2011

astaghfirullah ~

sedih aku melihat pakaian gadis2 pada zaman ini..













fesyen berkemban syarifah amani dan adik beradiknya mmg jadi topic hot skrng nie ya....
mmg xsnggup aku nak tgk anugerah skrin tu....
sume nak tmbah dosa je....heh!?

hmm~....mmg la dunia ni nak kiamat....

dgn topic nie yg tgh hot..aku nk cter pngalamn aku time outing..

ke pasar mlm
time nak g pasar mlm yg kt sebelah uia pj nie je...
aku ngn roomate aku nak g bli smthing la kt pasar mlm tu..
kbetulan pulak...sebelah kitorng ade gdis 2 org...
yg kwn sorng da ok..lagi sorng tu...ish2....
astaghfirullah~
ape nak jadi...pakai tudung je lebih...aku tgk pon malu~
pakai tudung, berbaju sendat,berlengan pendek,berseluar track..dan berselipar..
xleh ke tutup aurat dgn smpurna?...
dah alng2 bertudung tu...
dah time tu hujan....x sejuk ke kak?
heh!?..x phm aku budak2 zaman sekarng nie...

pastu time jln mrentasi pasar mlm dlm keaadaan hujan tu.....ade brother tu pekik kt aku...basah kasut tu dik...
aku pon berkata pada roomate ku..biar basah kasut + stokin + kain (kbetulan berbaju kurung time tu)..asalkan tutup aurat...aku rase cm nak bgi je kain ke ..sweater yg aku pakai tu kt sis tu..mne tau miskin sgt kot...xde duit nk bli baju labuh2....kesian :'(...

peristiwa KLCC..time nk bli ticket LRT
hmm..time ni aku ngh beratur nk bli ticket..
kbetulan pulak time dpn aku ni ade sorng wanita dan kekasihnya..myb...
baju die ..astaghfirullahal azim....
nak je aku bg cardigan kt die suh tutup..
baju da ketat, sluar pendek giler, rambut dye..
erk!?
aku terpikir sejenak didlm hati...
rambut nie lah nnti lam neraka kne cabut2 smpai tercabut kulit kepala kt neraka nnti...
dan bnyk lagi seksaan yg berat...
kulit yg die tnjuk dan tyng kt sume org nie...kne bakar2...
ape nak jadi la....
yg ni lagi miskin...sume x mmpu nak bli...

mungkin diorng x tahu kot cmne nk tutup aurat...
bia aku bgtau...
- aurat perempuan dari hujung rambut smpai hujung kaki...
kecuali tapak tgn dan muka.
-aurat sesama perempuan dari pusat smpai lutut..
-baju xleh ketat..
-tudung xleh jarang..
dan sebagainya..

ya...dan akhir skali..aku nk komen skit pasal artist kt Malaysia nie...
dah la time menng kt AJL ke Anugerah skrin ke....korng sebut cmni.."alhamdulillah syukur ke hadrat ALLAH dan bla bla bla...'...syukur ke hadrat ilahi'...'..n bla bla bla...
perasaan x ade name ALLAH disitu..tapi kenape pakai baju x cukup kain?...tunjuk baik dgn mnyebut alhamdulillah..syukur kepda Allah dan sbgainya?? atau mmg trend skrng sebut name ALLAH kalau menng? aku x snggup nak tgk dan dngar ucapan korng..terasa malu gila walaupun jauh....malu dgn Allah...tolong la..sempurnakan diri dulu..tutup aurat kalau nk sebut nama ALLAH...x malukah dgn ALLAH?...

renung2kn dan selamat beramal...
sorry..tazkirah pnjng skit kali ni...
semoga dpt diambil sbgai iktibar...

"Balligh 'anni walau aayat (sampaikan daripadaku walaupun satu ayat - sahih Bukhari)


Photobucket

No comments: