Tuesday, January 18, 2011

tudung? salah kah?

salam..
oleh sbb nak quiz math japg..so sya bersemangat nak wat entry psl tudung ni...hahaha
(xde kna mngena)

okay... serious..(muka serious)

sya paling xska tudung ariani?...arini?..pape jela..
sbb...tudung tu x lawa...bg pndpt sya la..haha...
tapi..bukan bnde nie yg sya nk cter skrng nie...
sya nk ckp psl..

orng pakai tudung nie lepas tu pin kt blakang..menampkkn bntuk leher..
ada yg mngatakan bhawa...menyerupai birawati kristian..dan mmg mnyerupai pon!
cube kamu tgk tudung yg die pakai dgn kamu pakai..sama x?
dan sbb tu la sya x ska tudung tu....dan mnyampah...
ha~...
one more...
even skrng tudung ariani?..arini?...wateverla...mnjadi trend smpai ustazah pon pakai tudung tu jugak kn..
mmg la senng nak dipakai n sarung je..tapi seriously...mmg x sesuai for ustazah..even labuh...
sbb...menmpkkn bntuk tubuh anda...

lagi satu psl tudung ariani?..arini?....(ishhh~!)...slalunya org sekarang pakai x tutup dada...tapi labuhkan bhagian belakang...
???
spatutnya labuhkan bhagian depan wahai sahabat2 skalian...
dan dinasihatkan x yah la pakai tudung tu...
mmg x menutup aurat dgn smpurna...seriously..

cube tgk betul2!...keluarkn biji mata anda..dan tgk betul!..(bengang)

next!
tudung bersnggul unta...
kamu semua tau x yg wanita islam dilarang untuk sanggul tinggi2 melangit?
kerana mnyerupai unta?
sya prnah ckp kt smeone..
'apsal nk snggul tinggi2?..buruk gila...! serious'
pastu org tu bls
'cntik la..mne de buruk'

erk!?
slalunya bnde yg slh tu la kita nmpak cntik...
bnde yg x elok tu la kita rase best...betol x??
mmg mcm tu sejak dulu lagi..

tapi pape pon...mmg seriously sya ckp..snggul tinggi mmg buruk...
so..sahabat2 skalian..tolong la ubah penmpilan anda...
xslh nk cntik...tapi berpada2 lah..biar bertempat..asal kan x bertentngn dgn Islam..


tolongla...wanita2 diluar sana..

“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meghentak kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (An-Nur:31).

tolong sebarkan kepada mereka2 yg berkaitan...isu ni mmg diambil mudah je....

Firman Allah s.w.t,Dan berilah peringatan serta amaran kepada kaum kerabatmu yang dekat.” (Surah asy-Syu‘ara’: 214)


"Balligh 'anni walau aayat (sampaikan daripadaku walaupun satu ayat - sahih Bukhari)

akhir skali...
mohon maaf kepada semua..andai terkasar bahasa...
sesiapa yg dah bace nie..jadi fikirknlah nak sebarkn ke tidak..nak berubah ke tidak..
sume da beso pnjng...
anda kena tolong diri sndiri di akhirat nnti...xdak org len da boleh tolong..
semoga dpt diambil sbgai pngajaran..insyaAllah~..

Photobucket

2 comments:

Mr.Eye said...

Salam..completely agreed!
"sometimes benda yang baik pada kita, xsemestinya baik disisi Allah dan benda yang buruk disisi kita,xsemestinya buruk disisi Allah"
kecantikan dunia akan merosakkan kecantikan akhirat..percayalahhhhh~~
*lagu siti*hehehe..

famouslastword^^ said...

wslm..betul tu...saya stuju dgn anda...:)