Tuesday, March 22, 2011

bestnyer syahid~!!!

salam..
tadi time class arab..ustaz ade ckp psl syahid ni..
tulah nak share skit..
apakah ganjaran2 yg akan korang dpt jika syahid~~~!

mendapat keampunan time darahnya memancut keluar..
(ce bygkn..dah xde dosa da...bersih..suci...mcm mula2 lahir...)

melihat tempat duduknya disyurga
(ce bygkan lagi..kita mmg kompom2 dah masuk syurga!!...bley lalu laju je atas titiran siratulmustakim..ke terbng je trus..laju je dpt masuk syurga!!)

dihiasi dengan hiasan iman
(ce byngkan..huu~)



dikawinkan dengan bidadari-bidadari syurga..
(ce bygkan..korng dapat bidadari yg putih seputih putihnya!!...cantik ya amat!!!...27 org bidadari kalau x silap..kalu slh betulkan la yer)

dilindungi dari azab kubur
(ce byngkn..duduk lam kubur tu aman tenteram je...xde kene siksa dan sebagainya... :D)

diamankan daripada kedahsyatan hari kiamat
(ce byngkn time kiamat tu..korng xkn lalui dan tak terlibat langsung time kiamat yg dahsyat tu...)

dipakaikan mahkota terhormat di atas kepalanya di mana satu mutiara daripadanya adlah lebih baik drpada dunia dgn sgala isi 
(cer bygkan...WOW!! kalah orng terkaya didunia...terkaya di akhirat ni..)

diizinkan memberi syafaat kepada 70 org dari kalangn keluarga
( ce byngkan kita dpt slamatkn ahli2 kluarga kita dari neraka...Allah~..bestnyer....)

so kepada ibu2 dan emak2 diluar sana..kalau anak nk mintak g berperang...nak berjihad..jgn cakap
"ko nak mampus??? x payah..ko tak tgk berite ke brape org yg mati...x payah..x payah..."

ckplah mcm ni
"alhamdulillah~~pergilah nak...pergi...mak sokong kau....mak rela...pergi2..."


lihatlah..betapa seronok dan nikmatnya mati syahid...so lepas dah tahu ganjaran yg akn dapat bila syahid ni..apa yg akan korng pilih??

tu jela nak share...renung2kan dan selamat beramal...
credit to: ustaz class arab..xtau lagi name beliau..hiihi...sorry ustaz...
Photobucket

No comments: