Sunday, March 20, 2011

tolong menolong amalan mulia...

salam..
smlm aku dan family aku nak keluar beli barang dapur..
tiba2 alarm kereta rosak...
dan kereta x boleh hidup...
ktorng mmg terpinga2 la kt ctu kn..
xde sorng pon nak tolong..
sampailah ade seorng india yg tolong...
beliau tolong tgk2kn dan hidupkan enjin...
time tu mmg rase..bgusla beliau...tlong ktorng..TQ2..
aku pun terfikir...dimana org melayu??..kaum sendiri susah pun xnak tolong..
pndng cmtu je...haih~



lepas kreta dah okay..
ktrng pergi ke petronas dan nmpk sorng uncle india yg jual surat khabar dgn majalah..
kbtulan my mom n dad knl pak cik tu..sbb time ktorng tnggl kt DTHO..pakcik tu slalu dtg jual surat khabar dan majalah...
pas2 mak aku tringt yg die ade hutng dgn uncle tu...
abah aku pon tegur la beliau...sbb nak byr balik duit yg dhutang slps 4 tahun...
beliau sgt pemurah...kenapa aku ckp mcm ni...beliau ckp kire hutang mak aku x bnyk la..ade yg lagi bnyk smpai 1000 lbih...hutng surat khabar slame 4 thun...(seriously bnyk)
beliau ckp org yg hutang tu  dah pun  pindah...
abah aku tanya la..'saya hairan kenapa masih hantar jugak surat khabar tu..4 tahun..dah tau die x byar...
uncle tu ckp..sya x sampai hati...dan x sampai hati jugak nak mnx duit..biar diorng rela hati bayar...beliau mmg sgt pemurah...
p/s: saya sgt kagum dengan uncle...:D
Photobucket

No comments: