Friday, April 8, 2011

makanlah kamu sebelum kamu dimakankan...

Assalamualaikum..
tajuk entry agak xleh bla lar..~~
agak2 ade motif x dgn ape yg aku nak cter kn kt kome pade hari ni??? hohoho~

ok...
harini aku nak citer skit psl mkn2 nie...
perasan atau tidak?...
perasan ape?...entah..jap2...ha!
okaylah..aku nak bagi situasi kat kome...
bnde ni mmg slalu lah berlaku..kalo kome perasan ler...(tekan tajuk kalu nak read more!)



meon : nyum3~!!..sedapnyer nasi ni~~
usin: weh meon!..ko ni mkn bace bismillah x?..men telan je!..
meon: ouh lupa pulak..bismillah hirrahmannirrahim~
usin: ish~..dah mkn baru nak bace...

ha! perasan x2?..nilah yg slalu berlaku pade kehidupan harian kiter..betoi x?
lupa nak bace bismillah...
biler dapat mknn..atau tgh lapo ker..ko men bedal jer...
xsempat2 dah nak bace doa makan ker...


ok..no worries..
kalau x sempat bace bismillah pade awal makn...bace lah pade akhir ...

Jika dia terlupa menyebut nama Allah pada awal (mula makan), maka sebutlah ‘Bismillahi awwaluhu wa akhirahu’ (hari Abu Dawud dan atTirmidzi.)


ucaplah bismillah pada awal dan akhir....
okay geng?...
comei kambing ni..wink2..:D


2 comments:

saya_arief said...

kami selalu terlupe.
:D
senyom kambing.

roziana rahim said...

haha~...semoga x lupo dah~..:D