Thursday, April 21, 2011

seriously bahaya boh gambaq lam fb..

assalamualaikum...

tujuan aku mnulis entry ni adelah..nk bagitau hangpa2 sekalian..
bahawa di alam maya ini..
ade segelintir masyarakat yg x bertanggung jawab mncurik gambaq2 wanita2 kt dalam laman sosial...
sapa xtau laman sosial tu apa...
diantaranya adalah..
-FB
-MS
-Friendster
- dan lain2~

smlm...aku ader bukak satu blog ni..
dlm blog tu mngandungi gambar2 wanita bertudung yg dicuri...
belambak plak tu...
mmg bahaya...
tajuk setiap entry lagi la x boleh belah...



korng pernah bukak blog jual2 barang x?
hmm..cmtu la tajuk die...
gaya mcm tgh jual pompuan...

name blog tu...hrmm...xpyh la bgtau...
bnde yg penting skrng ni...nk inform kt para2 wanita di lua sana...
jgn la duk dedah gambaq2 anda sekalian kt merata2...
nnti kalau orng curi gmbar korng masuk blog dan merata2 lagi..baru la nak ckp "kurng hajo betul mamat ni..gamba aku tu"...."tolong la buang gambar sya...pleaseee"...
xkn dilayan pnyer...
nak menangis pon x guna dah...

lagi 1 gambar yg ditayang tu mmg xleh bla...
wanita zaman skrng ni..mmg x tutup aurat betul2...
berpakaian tapi telanjang..
maksud berpakaian tapi telanjang adelah..
-wanita yang menyingkap sebagian anggota tubuhnya, sengaja menampakkan keindahan tubuhnya. Inilah yang dimaksud wanita yang berpakaian tetapi telanjang.

sape x phm definisi kt ats tu..bwh ni lagi jelas...

baju ketat...tudung selempang bukan main tinggi...selua ketat...lengan pendek...dan mcm2 lagi...
nak tunjuk kt sapa tu??
dedah sana..dedah sini..pakai tudung je lebih...

sape yg kata: "eh baju saya ketat..tapi saya tutup semua"
dah ketat tu...bukan tutup...tudung stakat atas kepala ja..x tutup ape yg patut...bukan tutup jgak...faham?
dah x tutup...
mmg lagi best la diorng dok dedah gambar korng sumer merata3~~!
lagi bertambah la dosa...org dan diri sndiri...
=.='


people people people...please cover ur aurah properly...
n guys..lower ur gaze!!
so..berhati-hatilah...
jgn nak promote muka dan diri sgt...
nnti mmg promote sungguh la...
faham???



Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, beliau berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا
“Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: [1] Suatu kaum yang memiliki cambuk seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan [2] para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka seperti punuk unta yang miring. Wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.” (HR. Muslim no. 2128)

An Nawawi rahimahullah menjelaskan maksud sabda Rasullullah S.A.W...
Jika wanita tersebut menghalalkan perbuatan ini yang sebenarnya haram dan dia pun sudah mengetahui keharaman hal ini, namun masih menganggap halal untuk membuka anggota tubuhnya yang wajib ditutup (atau menghalalkan memakai pakaian yang tipis), maka wanita seperti ini kafir, kekal dalam neraka dan dia tidak akan masuk surga selamanya.
Dapat kita maknakan juga bahwa wanita seperti ini tidak akan masuk surga untuk pertama kalinya. Jika memang dia ahlu tauhid, dia nantinya juga akan masuk surga. Wallahu Ta’ala a’lam. (Lihat Syarh Muslim, 9/240)



3 comments:

saya_arief said...

mencuri gambar gadis2 ni semakin berleluasa sekarang.
T__T

Anis Diyana said...

rasa mahu buanglah gambar-gambar kat fb nanti. hurmm

roziana rahim said...

@saya_arief : tau xpe...mmg bahaya gila zaman skrng ni...semua org kena berhati2...

@Anis Diyana : kalau nak selamat ..itulah yg terbaik..:)