Friday, April 8, 2011

ustaz marah kt sapa sebenaqnya!?~~~ aku pelik a weh!!!

assalamualaikum...
aku nak cerita satu story yg mmbuat aku agak terkejut dan terkesima..

kelas arab bermula pada pukul 2.30.
aku pon masuk ke kelas...
lalu tercari2 kelibat madi...
kemudian aku ternmpak dia keseorngan di bhagian belakang...aku trus menuju kearahnya..

"woah..madi..blakang gila duduk..slalu duk depan..?" aku bertanya.

"alah, kite pakai t-shirt la sebab tu xnak duk depan...lagipun kte pakai sluar jeans..takut ustaz marah" jawab madi.

slepas mndengar jwpan madi..aku pun mngambil tempat di sebelahnya..
beberapa minit kemudian, ustaz kelas bahasa arab kami masuk ke dalam kelas..
lalu pmbelajaran bermula seperti biasa....(tekan tajuk untuk read more!!!!)



slpas beberapa minit belajar..
ustaz mngemukakan 1 soalan..
(aku x ingt soklan apa)

slpas bersoal jawab..tiba2 ustaz naik angin..
dia trus ke bhagian belakang kelas..
dan marah ke arah aku,madi dan bella.

"siapa yg jawab tadi?!
kalau antum x mau masuk kelas ustaz..sila keluar!
antum jangan nak jadi begini.
kalau orang lain dia boleh tgk dah..sama ada perangai antum ni kurang ajar atau tidok.!
ustaz mngajar.. antum mmbuat ustaz rasa begini.
mncari kesalahan ustaz.
antum kalau xnak belajar sila keluar dari kelas ustaz!
jangan masuk terus!"

aku agak terkedu dan terpelik!.
ustaz marah siapakah?..
ktorng bertiga tercengang...
hoh!
seisi kelas mmndang tepat kearah kami..
kami terpaksa mndengar ustaz marah dgn perasaan pelik...
ustaz marah kt sapa?

slepas ustaz berjalan ke depan aku pun bertanya kepada madi..
"ustaz marah kt sape?"

"entah..sye pon xtau..pelik betul" madi mnjawab..

aku rasa pelik..takut dan tergelak pon ade..
xphm aku!..
slpas tamat waktu pembelajaran..
kami pulang ke mahallah dgn perasaan yg PELIK!..
=.='
muka pelik yg x boleh bla!...haha~..=.='

No comments: