Wednesday, May 11, 2011

hey~ jom solat..^^

assalamualaikum..
okay today i would like to write about...
azab meninggalkan solat...


kalau sesaper yg sbelum ni mcm..
"alah~ mls la nk solat.."
n
"nnti la2" then tertinggl solat..kn..


jom kita tgk azab ape yg akan mnnti anda diakhirat kelak...


Subuh:
Allah akan mencampakkannya ke dalam neraka jahanam selama 60 tahun.
Zuhur:
Dosanya seperti membunuh seribu orang Islam.
Asar:
Dosanya seperti meruntuhkan Kaabah.
Maghrib:
Dosanya seperti berzina dengan ibu atau bapanya sendiri.
Isyak:
Allah berseru kepada mereka, “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi reda engkau tinggal di bumi-Ku dan menggunakan nikmat-nikmat-Ku.” Segala gerak-gerinya seperti pakai, makan, tidur adalah berdosa kepada Allah.


so...dah tau kan..jom la sama2 kita menunaikan solat fardhu...
bila kita meninggal..3 bnde akan ikut bersama..
1-family
2-harta
3-amalan


bila family dan harta dah melangkah meninggalkan kita di dlm kubur...hnya ade 1 je yg dpt bantu kita disana...iaitu amalan..
so marilah sama2 memntapkan ibadah dan amalan kita...:)
solat memang merupakan perkara paling mudah tetapi susah nak dilaksanakan kalau tak ada hati yang kuat :) sama2lah kita repair diri kita ni jadi muslim sejati. amin



 

No comments: