Friday, May 6, 2011

saya sayang dia..^^

Assalamualaikum..
harini aku nk cter sikit pasal org yg aku syg...
sbb 8th haribulan ni hari special untuk die..
^^..

I LOVE U...wink2
"bf die la tu"
msti ade org ckp ni kn??
bukan la...
prinsip hidup..."no couple before marriage"..
araso?

"saya sayang dia" ni aku tujukan for my lovely mummy yg bersusah payah mnjaga aku yg x seberape ni daripade kecil besar tapak tangn hinggalah skrng...
semperna hari ibu ni..aku nk buat post pasal mak aku lah kn...
(x bermakna aku x syg abah aku okay..abah I love u too~~ :3)

betapa sakitnya disaat mak melahirkan kita...
tu kalau sesape yg x mnghargai mak die mmg...hish!
nk kene blasah beramai2...

aku nk cter skit time aku g kem anti zina...nak bce psl kem ni tekan sini..
ade satu sesi tu...
actually x masuk lam module pon...
pak cik ramli tu men sebat je mak2 yg ikot kem tu...
suh cerite pngalamn diorng..

so ader sorng makcik ni..die pon cerita...
betapa pedihnya disaat melahirkan seorng ank..
walau pedih dan sakit mcmana skalipun..
lps tgk je ank die..serta merta rase happy..
betapa besarnya rahmat Allah..

kenangla budi mak yg melahirkan dan ayah yg mmbesarkan...
dan die kate lagi...
lps mak cik jadi ibu..baru la makcik dpt rasa betapa besar dan hebatnya pengorbanan seorng ibu...
sygngi lah emak korng..
mak cik ni x tahan sampai mengalir air mata die...
aku yg kt blakang mmg nk menangis gak la kan...
sape yg tak tersentuh langsung hati dia tu..mmg hati batu!! la...

sape yg ckp kn..."mak sye ni...cmni la..cmtu la...n bla bla bla"..
seburuk2 mne pon..mak kita jugak...
kita x boleh derhaka pade mak n ayah..

kt dunia ni..xde istilah "mak derhaka pada anak"
hanye ade "ank drhaka pade mak"
mak xkan ader yg berdosa dgn ank..
hnye ade..ank yg brdosa dgn mak..

kita wajib menuruti perintah mak ngn ayah selagi x bertentangn dgn syarak..
paham!!?

"apsal nk emo2 plak ni?!"

mmg patut la aku emo...were talking bout our mummy u know..please hargai mak kita..

so lastly....I LOVE MY MAK N ABAH!!

okeh skrng nk tag..
pizah chan
ati OKB
kak kirah (tu dia anwaq hadii~~)..

haha...

P/s: cintai lah ibu bapa lebih dari bf..sbb ibu bapa hnya ada 1 je kt dunia ni...cintai.. sayangi n berbaktilah pde mereka sbelum terlambat...jom sama2 jadi anak yg soleh dan solehah~ :D..insyaAllah
jom pi blog ni..tgk la ape yg patot...:D contest2

2 comments:

owL_aRtOwL said...

nice entry...
follow sini...

roziana rahim said...

ahaks~ thnx..^^