Wednesday, July 20, 2011

semuanya sbb perempuan!!!

Salam Alaik!!!
ok..oleh sbb bz dgn GC..
so ak cm x smpat nk update blog...
n update pon psl GC...

okay..
ni aku skadaar nk share dgn anda sekalian..
semoga diambil iktibar!!!
:)

Islam x pernah mnentukan fesyen2 n bntuk pakaian yg perlu dipakai oleh seorng wanita..yg pnting x berlawanan dgn syarat2 n batas2 yg dttpkan oleh syarak..Kata Ali Karamallah Wajhah," Saya dan Fatimah mnghdp Rasulullah dan kami dpti beliau sdng mnangis.. lalu kami pun brtnya," Apakah yg mnybbkan ayahnda mnngis??" Maka jawab rasulullah.."Pada mlm aku diisrakkn ke langit, ak mlihat prmpuan sdng dlm keadaan dahsyat..oleh sbb itu aku mngis mngenngkan azab yg dterima mreka.." Tanya Ali.." Apakah yg ayahnda liht disana?".. Rasulullah mnjwb...

1. Aku mlihat ad perempuan yg dgntung rmbutnya, otak kpalanya mngelegak.
2. Aku mlihat prempuan yg dgntung lidahnya, tangannya diikat ke ubun2nya..disuakan ular dan kala.
3. Aku melihat prempuan yg digntung kdua kakinya terikat, tangannya diikat ke ubun2..disuakan ular dan kala.
4. Aku meliht prempuan yg memakan dgingnya sendri, dibwahnya dnyalakn api neraka..
5. Aku melihat perempuan yg tlinganya pkak dn matanya buta diisikan ke dlm pti yg dperbuat drpda api neraka, otaknya keluar dri lubang hidung, badn nya berbau busuk krana pnyakit kusta dan sopak..
6. Aku melihat prmpuan yg mukanya hitam dn mmkan tali prutnya sndri..
7. Aku mlihat prempuan yg kpalanya sperti babi, badannya sperti himar (keldai), beribu2 kesengsaraan dhadapinya..
8. Aku mlihat prempuan yg rupanya sperti anjing, kala dn ular masuk dlm kmaluannya dan mulutnya dan punggngnya, malaikat memukulnya dgn corong api nerAka..


" Apakah ksalahn yg tlah dlakukn oleh prempuan tersbut ayahnda?"

1. prmpuan yg trgntung rmbutnya adalah prempuan yg tidk menutp rambutnya dripda yg bkn muhrim..
2. prmpuan yg trgntung lidahnya adlah prempuan yg mnggunakan lidahnya untk mmaki dan mnyakiti hati suaminya.
3. prempuan yg kaki dn tgnnya iikat ke ubun2 dan disuakan ular dan kala adlah krana ia bleh smbahyang ttapi tidak mngerjakan solat dn manji junub..
4. prempuan yg tidak mndi hadas adlah prempuan yg memakan dagingnya sndri, juga berhias untuk lelaki yg bukan suaminya dan suka mngumpat..
5. permpuan yg memotong badannya sndri mnggunkn gnting api neraka adalh krana mmperknlkan drinya kpda org asing, bersolek dan berhias spaya kcntikan drinya dlihat lelaki lain..
7. prempuan yg tergntung susunya adlah prempuan yg mnyusukan ank org lain tnpa izin suami...
8. prempuan yg dgntung kakinya adlah krana..perempuan yg keluar rumah tnpa izin suami..


NAUZUBILLAH...
kpada shabat2 di luar sana.. semoga kisah ini dpt mmberi pngajarn dan iktibar...
semoga Allah lindungi kita semua dripada semua ni..

p/s: nk sebar?? silakan! :)

No comments: