Tuesday, December 13, 2011

nak berckp sila bertmpat~

salam Alaik...
bnde yg aku nk ckp ni..mybe ramai dah pernh buat...
dan mngkin aku pon pernah...




nak berckp sila bertmpt..dan tgk dlu dri sndri.
yeh..mmg manusia berhak mnegur orng lain...
tpi dlm mnegur..kamu perlu perhatikan dri sndri jugak...
cth..
kau hisap rokok then ko suruh org lain brhenti...
lagi...kau pki tudung tpi...aurat x tutup
lps tu sibuk2 nak ckp orng lain x tutup aurat...

sbelum mnegur..harap kamu betulkan ..dan mmperbaiki dri sndri..
cbe kamu kalau orng lain yg x bertudung tgur..
"weh..pakai tudung la"
kau ikut ke??

xkan...
ok..sbelum nk komen ape2 or nk ckp ape2..sila betulkan ape yg x betul pade diri anda2 skalian...

ok..ckp pasal tudung...
dlu aku pernah buat status kt page...
page ap?
ehem2 ade la..~

"kenapa prempuan muslim susah sgt nak bertudung walaupun mereka tahu bertudung itu wajib?"
lps tu ade la yg jwb gini..

"Itulah pasalnye tp nk tutup aurat spt bertudung ni kna ad keikhlasan x leh memaksa..biarlah x pe nnti dorng btul ikhlas terbuka hti insyalah..akn ttp aurat akhirnya...may good bless them..:)"

aku mmg x puas hati jwpn gini..
agak2 la bhai~ 
x ikhlas?? xkan masuk kubur baru nk ikhlas?
klau dah mati...x berguna dah nk bertudung lam kubur tu..
xleh memaksa??
bnde2 yg wajib...perkataan "wajib" itu pon dah jadi paksaan untuk kau bertudung..
xkan buta  kot? x nmpak WAJIB tu??
aih~
susah btol nk berdebat dgn orng2 gini~
erm...
ok lah~ nnti bertmbah emo aku pikirkan orng2 gini...

same2 la doakan semoga umat akhir zaman ni x masuk neraka ramai2 sbb aurat x jaga~...

No comments: