Friday, March 23, 2012

bilamana benda BERAT diambil MUDAH!

Salam Alaik...

Alhamdulillah..mari sama2 bersyukur kerana masih bernafas hrini..
erm2...
harini aku nak menaip pasal...
aurat!

aku xtau kenapa orng2 ni payah sgt nak tutup aurat...
mugkin mreka x biasa...
ok aku nak cerita skit situasi yg berlaku tadi...

aku dah dtugaskan oleh MRC suh pi jaga pntu KC depan...dgn bbrapa lagi mmber...
tgk dress code ..
ade lah sorng sis ni..
lalu pakai baju pendek...
then ktorng tegur,..sruh dia pi pakai baju labuh...
then dia kata "la! kenapa x cakap tadi...baru nak ckp..tadi xnk cakap.,."
time tu aku dah..wadda fuuuuuuulamak~
nsib baik aku masih bersabar...
dpt mngawal emosi tdi..
klau tak mmg aku sembur dah budak tu..hish!

"kenapa baru nak ckp"??? (ttber nak salahkan kami)
wahai cik adik yg cantik... kena tunggu kami ckp baru nak tutup ??
kena tunggu kami marah baru nak tukar??
cuba la fikir...
aurat!
xkan xtahu?...xkan kami kena bgitahu sntiasa??
belum mumaiyis lagi kah?
xtahu beza lagi baik n buruk??
dah berapa lama lahir kat dunia??

dan ad lgi satu situasi..
bila kami tegur pasal stokin...mreka kata..
"eh..kami bukan dari cini"

aish! ingat cenfos je kah kena tutup aurat??
bila dah kat gombak boleh bukak suka2 hati??
kat luar boleh tunjuk suka2 hati??
bak kata mdm (xingt nama~~)
"they willing to share the view with other people"..
ha untunglah..
tunjuk lah~

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya."  An-nur ayat 31
ttber teremo..
erm..
ok... lepas emo2 ni ...aku teringat kata2 ustaz halim..hehehe...
ataupong abang halim..
"bila dakwah kita x diterima kita slalu salahkan mereka kerana menolaknya..sdangkan nabi tidak pernah skali pun salahkan mad'u walau dbaling batu dan najis"..
:)


klau nk compare dgn perjuangan Rasullullah..bnde ni kecik jer..
peringatan utk diri sndri dan shabat2..
jgn kita berputus asa bila berada di jalan dakwah ni..

No comments: