Friday, April 6, 2012

site visit ke masjid negara dan sekitarnya~

Salam Alaik...
hoyeh...smlm kami tlah bersite visit ke masjid negara...
ade sketch task yg perlu dlaksanakan..
so...aku n studiomates dpt building sbelah tvalhijrah nyer...

kepanasan melanda waktu sketch tu..
serious muka rasa terbakaq...
tpi kena truskan...
dah aku pilih 1 point perspective tu..ken~

ok...perjlanan kluar UIA pd pkol 8 lebih...aku gerak dgn rummate syimah...sbb rummate aku pi awai gilak..
time otw tu...kami terpaksa la jln kaki skit ke masjid negara tu..
dri pasar seni...
ade la lalu KTM..
pergh~ aku x prnh tgk KTM..excited gler..
:P

smpai ke masjid tu pkol 10 jgk la...
orng pling akhir smpai..=..='
xpe...lps smpai je..trus la start dgn sketching...
sketch pnye sketch..tamatlah 1 point perspective aku yg panas tuh..
then beralih ke bhagian bwh nk cri 2 point perspective pnye view..
ktorng pun lepak tepi jln smbil sketching..

time aku turun tu..ad la orng tgh buat rakaman..dripada tv Al-hijrah
so aku pon pi jelah kt stu..
sbb depa tgh shot studiomate aku en...
bila aku smpai...abg tu tny..aku n syima...
nk intrview..
aku pon..boleh la..
die tnye psl.. "jika Rasulullah ad, ap aku akn ckp"..
aku blur gila time tu...so jwb pon ala kadar je...
wa..ruginye...

mse duk tepi jln tu jgk....daun pokok brguguran..
mcm dlm citer korea..
sgt aman damai.. serious!
subhanallah!!..

dan
ade 1 pristiwa..
ad kreta brnti dpn kami..mase tepi jln tu...
then ade la akk ni...die ckp dgn para brothers..
"gmbar i xnk lukis?"
=..='..
kami yg sisters ni...rse cm~ ei prmpuan ni...
kaki nk??
memalukan wanita~ grr!

lps tuh...kami pun truskn sketching...smpai zohor...
lps submit..bersolatlah kami di masjid negara..
terasa mood grand tu..bila masuk dlm..
mmg bnyk kali pi...tpi biler da blaja principle psl mood ni...bru feel..habaq hang~ heheh

ha~ bnde ni lah.. 1 point perspective yg aku lukih~ 

bro tgh bgi tunjuk ajar.. kt aku n syima~

bro sketching~

bagai cacing kepanasan...!! time ni.. =..=

tulah..akk yg interview aku~ 

team kami~

two point perspective yg complicated thp gaban~ =..=

minaret yg berbntuk payung tertutup..

p/s: sorry ..quality gmbaq agak buruk siap ade merah2 tu...... camera phone je en~ lupa nk bukak cover 'devil'.. heheh~
btw..sape nk tgk aku masuk tv... tnggu jumaat,sbtu,ahad, rncangan "assalamualaikum" ..tvalhijrah... :)

2 comments:

Nazrin Syafiq said...

untungla masuk tv an~~

roziana rahim said...

ouh~ nk buat cmne... aku ckp xnk2~ tpi akk tu interview jugak...aku x suke fames2 ni~ :P