Saturday, May 12, 2012

jalan2 berliku hidupku~

Salam Alaik~

pade sehari yg lepas..iaitu smlm..
kami telah mengunjungi pusat perlancongan yg terkenal di Malaysia dan di dunia...
(rindu karangan BM)
*face palm

okeh...
Cameron highland...
memey la dah pernah pgi...
tpi aku x pernah prgi dgn kawan2...
so..kali ni aku pi dgn.. pizah, ati, dan masyi~

naik kreta ati...ops~ bapaknye pnyer..
minyak tong2..mkn sndri~

kami bertolak dari cenfos..lepas tampal2 GC for portfolio esoknyer..
dlm pkol 10 mlm bertolak...
lepas tu..sesat jugak la nak ke cameron tu...
depa pi lalu genting...tembus katenyer..
so...
lps dah jumpa jln yg benar nk ke camron tu...
kami pong naik~

ati yg drive kan~...
so..die drive lah~
mmg berliku2... mabuk aku naik kreta tu..
dlm area pkol 2 pagi kami naik bukit ke cmeron tu...
ikot tapah~...
lalu tiga negeri ...PJ,selangor, perak, pahang~ awesome

dlm pkol 4 lebih...kami smpai di area perumahan ...dlm bbrape km nk smpai ke tanah rata..
oleh sbb ati dah penat dan pening...ktorng brnti rehat...
tido dlm kreta...

set alarm pkol 5 lebih...subuh...
dan dlm area subuh tu kami bgun dan truskan prjlnan ke tnh rata ...
dan trus menuju ke masjid nk solat subuh...

lps subuh ktorng brehat jap kat masjid... dlm pkol 8 pi jelajah cmeron...
dan mmg bnyk kedai x bukak lagi..
jln2 naik kreta....smpai bukak...
tmpat prtama dituju kedai bunga..tpi skejp jela
pastu pi ladang teh..dan sempat photoshot brkeping2 gmbar...

lepas happy2 set up GC2 pnye portfolio~

masjid~

roti canai~








pizah dan guitarnyew

photoshot~

sibuk pakai topi orng~ lolol




ladang teh..subhanallah

strawberry sedap~

penjual~






langit di sana sgt biru~ xmcm kat KL aku rase


epal~~ fav

mcm google kan~ ahah... hebak x aku~ :P

ikan dier besar2~ masak seminggu x hbis mkn~


pastu pi maldi?? ke maldive..ntah ~ haha~
then...shopping (bnda biasa)

yg bestnye
trip ni drncng shari sebelum..
pde pkol 3-4 pagi~
awesome~

dlm tgh hari..ktorng brtolak balik ke PJ...
eh...gombak~
pi swimming dlu~

ok tu je..
sampai PJ.. lpas maghrib~ dan aku hntaq masyi balik kelantan ...
naik bas~

p/s: trip yg awesome3~ walaupong duit aku kosong2~ =..='... lpaih ni masing2 bz... xtau la dpt enjoy2 gini lagi ke dok~... :) bye2 cenfos~ 

No comments: