Tuesday, May 8, 2012

tragedi lagi dan lagi~

Salam Alaik..
orang kata ..bila susah baru nak ingt Allah..
bila sakit baru nak ingt Allah..
bila ditimpa ujian baru nak ingt Allah..

Allahu rabbi~

erm... tragedi2~
mcm2 tragedi la kan~

tragedi ini berlaku sebentar tadi..
disaat aku dan kakakku nak pi tukaq IC baru.. di Sri Rampai..
lps amik nombor ktorng pong duduk lah..
bla bla bla bla..

ttber...
ting tong~ "1240 kaunter 4"

aku pong kelang kabut nak pi kaunter..
smpai kaunter..

akk tu " ye adik.."

''erm saya nak tukar IC"

"oh IC lama??"

aku gelabah..
"kakyong mne dompet??"

"eh mne ade kat kakyong"

watde fish?


mne dompet haku??
lepas tu kelam kabut pi cari bawah krusi..
atas meja..
luar ..dalam..

"Allah..dompet haku .. mcm mne ni?? IC,Lesen, Kad bank..."

rase nak meraung dah... duk ulang alik dgn kakak pikir ape nak dibuat lepas ni..
"kakyong.. hang letak mana?"
aku bersuara dgn nada sdikit tinggi..

"kakyong xtau dikna.. hang nmpak x kakyong letak mana purse tdi??.. dikna nak buat ape skrng ni??"

satu je yg aku fikir.. call abah...
tpi kakak aku x bgi sbb..mesti kena bebel pya sedas dua..
so.. aku dah xtau nk buat ape.. kami pong duduk kat luar tu,..smbil2 aku duk tgk mne tau ade orng kluar pegang dompet ktorng..

tgk punya tgk..ade orng call kakak aku..
" salam, sy polis ..ade hilang dompet ke? ade orng jumpa dompet adik di depan LRT sri rampai..dekat Wangsa Walk..."
(lebey kurang gitu ler)

lepas tu kakak aku bgi aku ckp dgn pakcik tu..
bla bla bla bla bla...

pakcik polis tu suh aku pi carefour wangsa maju..
so..start moto..trus vroom ke sana..

bila smpai kat pakcik tu..kna soal siasat lagi..
Alhamdulillah ..IC aku masih ader... yg hilang RM 300 berserta duit2 syiling aku n kakak..
plus aku punya lesen..

dimanakah lesen ku...
so pnyelesaiannya...pakcik tu suruh aku pi JPJ..then klau die suruh report..report polis~ hurm~...

sedih..sedih lah kan..spe x sedih brg hilang..
Alhamdulillah..
Allah mmpermudahkan urusan dompet tu smpai ke tgn kami balik..walaupun duit dan lesen hilang..kad bnk n IC ade pon dah bersyukur dah..

marah??
of course..I WISH HE/SHE WAS DEAD!!!.. mula2 la..
bila pikir balik... xde la smpai gitu.. cuma duit tu..mmg xhalal la kan.. sape suh dier mncuri..

bila pikir lagi mndalam..
mungkin sbb niat x betul...

bila pikir mndalam dan dalam lagi....
Alhamdulillah..sbb Allah bgi musibah ni kat aku..
mmg sakit..perit..pedih..tapi~
Kadang-kadang kita ditimpa musibah sebab Allah nak sedarkan kita dari kelalaian dan sebab DIA syg kita. :)..
ape yg berlaku ader HIKMAH nye~
so berlapang dada lah~

P/s: pak cik / mak cik JPJ n JPN..bersedialah..aku nak pi kat hmpa esok~..

2 comments:

Nazrin Syafiq said...

Pakcik JPJ/JPN : kAMI BersEDia meneRima KedatAngan adIk... hahaha

roziana rahim said...

ouh~ inikah pakcik JPJ /JPN.. xpe kita jumpa esok~ =..='