Friday, July 27, 2012

mentang2 kau budak UIA!

Salam Alaik..
aku x tau sama ada korang mmpunyai nasib yg sama mcm aku..
atau x..
bila aku tegur sapa2 je la..
msti ade keluar ayat ni ..
"mentang2 kau budak UIA!, x payah nk berlagak lah"

kadang2 stress ..kadang2 nak mngamuk pon ada..
apa salah aku jadi budak UIA~~ pfftt~
apa ..budak UIA x boleh tegur orng ke??
bila tegr menegur itu dikira berlagak?
bila nak ber amar ma'ruf nahi mungkar je dikatakan berlagak?

" قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : "بلـّغوا عني ولو آية
Sesungguhnya Nabi Sollallahu ‘alaihi wa sallam bersabda : Sampaikan dariku walaupun satu ayat. (HR Bukhari)

jangan lihat siapa yang bercakap..tapi lihat apa yg cuba disampaikan..
bukan niat nak berlagak..
Allahu akhbar..

jgn anggap yg menegur ni semata2 budak UIA..
cbe ambil tegran itu mungkin dari adik/kakak/abg/ibu/bapa/kawan..


p/s: bdak UIA bukannya semua bagus2 ...ade je yg ntah pape~

4 comments:

Imraatul Farihah said...

yeah. stuju! asal budak uia, pk ustazah. ade je yg bese2.

roziana rahim KRAR said...

tulah psl.. bila balik kg semua dok panggil ustazah2.. saya belajar seni bina~~ =,,='~ (tpi xpe jugak depa doakan kiter jadi ustazah) heheh~

Nazrin Syafiq said...

selalu sgt dah kene mcm ni. kadang2 tu ada org ckp, "tau la budak uia, serba tahu hukum hakam ni..."

aku kalau geram sgt, aku balas balik direct je.. "ko sebagai org Islam tak perlu tahu ke bende2 ni..."

terkedu beliau.. haha...

anyway, inilah jalan dakwah...

roziana rahim KRAR said...

heibat la ustaz nazrin.. haha~
tulah.. nak berdakwah ni mmg sakit/pedih..dan lain2..