Monday, July 9, 2012

sarcasm ...ohsem baq hanq~

Salam Alaik..
weeewooo~ harini bnyk pulok bnde haku nk mngupdate..

sape tau sarcasm tu hape??
alah...xyah nak angkat2 tangan..
ni nak bgitau...
sarcasm ni sejenis kuih..
ala yg mak cik jemah jual tepi jalan hari2..balik skolah kau beli tu??
alah~~~

ok sebenarnya..bgi sesiapa yg xdak twitter.. #LOL
ni contoh2 sarcasm... dalam alam maya~

status: saya rindu awak..awak rindu saya x??
komen: KRAR: so?
           tuan status: kau ni kenapa?
           KRAR: haku pedulik hapenyew?

nampak x permainan dier??...
dier komen gitu bukan niat nak gaduh~ lol~

ok next contoh

status: harini berthday bedah!
komen: KRAR: betul ke ni?
            KP: mcm x caye jew..
            tuan status: die kan malu nak ckp..
           KRAR: bukan malu..xtahu malu ..LOL
           CP: lawakhambar
           KP: gelak guling2...lawaknyerrr!!!
           KRAR: a ah lah lawak! x sangka aku pndai buat lawak..!lololol

see...nampak x kat situ... sarcasm dibalas dgn sarcasm..
ohsem beb~

ok..dah??
nmpak x permainan dier kat situ...

ok contoh tersimple..

kwn tgh baca buku
" eh kau tengah buat ape tu??"
"oh~ aku tengah main kejar2 dengan kau..x nampak ke?? e eh~"

nampak2??

so dah paham ape tu sarcasm??
baiklah...

kadang2 bila aku menggunakan bnde ni ade orang dok pahe..
marah2...
then bila aku kata..
"aku ckp main2 jer"..
xnk caye..
aih~ ok orang gini better buat twitter..
boleh la explore serba sedikit pasal bnde ni..
budak2 twitter semua annoying~~ #LOL

oh maafkan sayer...
oh salah saya lagi?
baiklah~maafkan saya lagi skali
so..lepas ni lepak chill lah yer...
jgn terasa cepat2 sgt~ :D

PEACE!

p/s: sarcasm n annoying is soooo ohsem~ habaq hang~ ok lepas ni silalah gelak..if you get the joke.. :)


No comments: