Saturday, July 14, 2012

ukkhuwah fillah itu haibat tahu~

Salam alaik..
lepas aku dok merayau singgah ke belog2 yg terkenal...
dpt la tajuk ni..
awesome kan.. ^^wink2

maksud berukkhuwah adalah... klau ikut kamus...
persaudaraan dalam islam...

aku disini bukanlah nak bgi tips ke hape ke nak bersahabat..
opkos ramai yg dah tau cara2 nk berukkhuwah kan~
semua orang dah ramai kawan...
xperlu lah nk ajar lgi...
ehem2~

kadang2 duk tgh2 berukkhuwah ni bnyk problem..
itu normal lah kan..
siapa x pernah gadoh dgn kawan2~
sape yg xpernah terasa hati kan..
terguris mana yg patut..
sape yg x pernah ber tumbuk..tarik rambut..sepak...kungfu.. #ehhh

tpi bila kita dah berpisah jauh tu..
mula rasa rindu...
rasa sedih..
bila dengar lagu pasal sahabat..
masing2 dok sedut hingus.. #eww

kan2... 
jangan nak tipu lah x rindu aku.. hewhew..

sebenarnya lagi terseksa kalau duk berjauhan dgn sahabat dripada bf/gf kan2~ 
betul x..
terseksa lettew duk jauh dri aku~ :3

ok..dalam berukkhuwah ini..
ikhlaskn hati berukkhuwah dgn orng..
jgn nk fake2 sangt lah kan... #sepaklaju
walaupon seteruk mana orang tu..
ikhlas lah~ uhui~

"Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada rentap kasih

Biarlah waktu menentukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir"

sahabat- devotees


aku suka lagu ni..ohoi~

baiklah..cuku2 lah syok sendri..:)
semoga kita kekal berukkhuwwah sampai syurga yew sahabat.. :3
insyaAllah..

p/s: opkos aku x rindu korang pon~

*opkos = of course
*cuku = cukup

No comments: