Sunday, August 26, 2012

raya kalau bukan kedah kat mana lagi?

Salam Alaik!

Eid Mubarak!!
sudah seminggu blog ini tidak diusik kerana keberangkatan ku ke kampung halaman yg tercinta~

masa balik kampung..mcm2 kerja aku buat..
ade yg awesome ..ade yg x awesome sgt..
yg paling AWESOME! adelah makanang2 yg dimasak dan di jamah oleh kami..

aku buleh buat rancangan bizarre food with KRAR..ohoi~
kalau pernah makan tu korng sila angkat tgn ramai2~ oyeh..

senarai makanan yg x dapat di KL..
1: landak
2: pelanduk
3: otak dan lidah lembu
4: itik
5: arnab
6: kijang

tu je lah..
dan rasanya sgt awesome~~

sbb nk mncuba kan..
so rasa geli ke hape..semua letak tepi~

mase ni la buleh merasa pon mknan2 yg x pernah mkn..
tok wan rajin pi hutan ..
hewhew
kbai~

masa kat kampung..
aktiviti harian aku adelah bermain dgn kucing
mengait buah mangga..
mncari meow2 yg x balik..
sidai baju
tolong masak
dan memanjat pokok rambai, jambu..dan sebagainya..

paling best skali..
kalau dah bosan2 tu..aku panjat pokok rambai..sambil mkn atas pokok.. smbil baling2 kulit buah rambai atas kepala kakak aku~ osem! ><
duduk la 2-3 jam atas pokok tu..
serious x bosan..
*sila cuba

kalau mkn mangga pulak...
mmg x sah kalau x kait buah mangga tu hari2..
nasib baik xde pokok buah2 kat rumah aku ni..

bila tiba hari raya..
aku bnyk mnghabiskan masa mengira kuih raya dlm rumah..#ehem
tahun ni x pi raya mana pon.. rumah sedara2 x pi pon..
tahun2 lepas slalu pi la merempit dgn mak abah raya rumah sedara2..
tahun ni x sempat..

jadi duit raya yg aku sempat pow..sikit jela..
x lebih 50.. #alahai~
azam tahun depan : pow duit rya lebih sket~

bila aku sampai ke KL yg tercinta #ohoi~
selepas seminggu berya di kampung..

KL dah bnyk berubah..
baru seminggu duk kat kg..
ade yg dh baru??
terbaik~

KL mmg maju..kbai~

okeh~ yg ni misteri sket..
masa kat kampung...ramai yg kol kate pintu rumah terbukak..lampu bilik air terbukak dan bagai~
kat kampung semua dah x sedap hati..
takot brng2 dlm rumah semua kena angkut..
bila balik smlm...
tgk2..
Alhamdulillah..rumah dlm keadaan baik,sihat ..sejahtera..
xde tanda2 pecah masuk..
laptop pon selamat bersepah dlm bilik =,,='

mungkin ade yg tolong jaga rumah~ #ehem

mungkin gmbar xde kena mengena~ hahaha~~~~


p/s: jgn biarkan hidup anda dselubungi misteri di hari raya~~~

No comments: