Thursday, January 3, 2013

kaya

Jam menunjukkan pkol 10 pagi..aku menonyoh2 mataku yang kabur...aku tgk luar tingkap.. matahari duk tersengih2 sambil menampakkan giginya yg dua batang,rasa nak lempang pon ada.
“cis pedulik hape aku” aku bermonolog.
Makin lama aku menatap matahari, makin aku geram aku pon berlalu untuk pergi mandi. Aku xtau kenapa aku pergi mandi, mungkin aku fedup dgn matahari yg asyik mnyengih dari tadi. Mentang2 dah kapel dgn bulan, menyengih jelah dari tadi. Patutlah hilang semalam. Pergi dating rupanya. Ptuih!
Sesampainya di bilik air yang terletak 3km dari bilik ku menetap aku pon terus buka baju untuk mandi.
“wat the fart! “
Aku berkata sparuh mnjerit. Aku tak sedar bahawa air itu terlalu sejuk untukku. Yelah aku ni anak orang kaya, bapakku pemilik syarikat “smiley darbeli”, apa kelas mandi air sejuk?
Air terus mengejekku dan mentertawakanku..katanya aku ni takot ... almaklumlah dia perasan gangster. Mentang2 ada tatu nak bajet gangster.
Aku tanpa belas kasihan terus menumbuk perut air,smackdown dan melakukan aksi seperti WWE yg ditontonku 2 hari lepas. “Baru kau rasa “ bisikku dalam hati.
Tanpa mnghiraukan air yg mengerang kesakitan, aku berlalu untuk makan. Yelah dah penat blasah air, perut aku dah lapar. Baru kau tahu sapa taiko. “lu langsi, lu mati” jeritku pada air.
Sesampai didapur yang terletak 5 Km dari bilik air, aku lihat tiada makanan di atas meja aku pon mula mngamuk,aku melempar meja dan meja menangis kesakitan. Dan aku pijak2 meja sehingga hancurr berkecai.. “bibik” aku bersuara separuh mnjerit.
Tiada sahutan. Aku gelabah. Aku akan mati tanpa makanan.
Tiba2 muncul pari2dan berkata,
“kau nak makanan?? Aku boleh menunaikannya. Sebut saja makanan yg kau mahu.”
Aku meloncat kegembiraan dan terus meng-order makanan yg slalu aku makan di hotel2 9.5 bintang dgn banyak.
Pari2 terus memetik jari dan ‘blink’
Semua makanan terhidang di depan mata. Ada sengkuang masak lemak, sayur kicap rebus, cicak goreng petai dan mcm2 lagi makanan kesukaan ku.. maklumlah orang kaya.
Aku terus melahap dengan rakus tanpa menghiraukan makhluk sekeliling. Aku lapar. Dan yelah aku anak orang kaya.
Usai makan aku pon baling pinggan kepada pari2.
Kepalanya bocor terkena pinggan. Tapi dia watlek je.
Aku x puas hati, aku baling sudu garfu dan pisau.. pari2 ketakutan dan mnghilangkan diri dengan kepulan asap.
“pergh wanginya” aku berkata.. pari2 tu meninggalkan bau kentut yg sungguh wangi.
“hahahaha” ketawa ku dalam hati,sbb aku malas nk ketawa pakai mulut. Yelah Anak orang kaya.
Baru aku puas..
Aku terus berlalu menuju ke bilik, tanpa ku sedar aku terpijak sesuatu yg lembik dan aku tergelincir.
Lalu terjatuh dari rumah ku yang setinggi 80 tngkat. Yelah anak orang kaya.
Aku malas nak menjerit sepanjang jatuh tu sbb anak orang kaya ape kelas menjerit.
Semakin aku hampir ke tanah, aku semakin gelisah.

“ah,aku menyesal...shit.. !”
Aku terlupa aku masih belum habiskan makanan yg pari2 beri.

“bUkkkKK” aku terjatuh ke tanah. Dan aku menyesal. Aku lihat matahari, dia masih tersengih.
“kurang hajar” aku bermonolog.

No comments: